lørdag den 16. februar 2008

Hyrdehundene :-)

I dag har jeg og alle 3 hunde været oppe for at besøge Lone, som regel får vi kun skvadret i telefon men i dag skulle det altså være. Vi gik en dejlig tur rundt med alle hundene. Det var første gang Doggie hilste på alle Lones hunde, men det var der overhovedet ingen problemer i, de løb rundt og hyggede sig.

Efter gåturen skulle jeg lige se 2 af Lones hunde hyrde - WOW. Jeg har tidligere hyrdet med Cookie oppe hos Lone men det er godt nok ved at være længe siden og vi hyrder ikke mere, men jeg måtte da lige se om han kunne huske det - det kunne han! han var bedre end han nogensinde har været. Cookie bliver aldrig hyrdehund, men han var super sød i dag og tog alle kommandoer og lagde sig hver gang jeg sagde det og han havde fin afstand til fårene og gik i et roligt tempo.

Nu var det jo gået godt, så blev vi da også nødt til at prøve Doggie på får, hold da op man skulle tro hun havde prøvet det før, hun havde fine buer, et godt tempo og fin afstand til fårene når jeg gik med dem, dog dækkede hun ikke på kommandoerne ;-)


Cookie & Doggie




Meg på fårene



Cindy (fårene er vist gået ud af billedet :-))

1 kommentar:

Hazyland Border Collies & Biscuit sagde ...

Endelig lidt tid til at kigge forbi din blog. Gosh, hvor jeg savner at sma sludre med dig om alting og ingen ting :)
Men vi ses snart....
Hils hundene og alle hundevennerne!!!