søndag den 16. maj 2010

Royal Canin Show

I weekenden både lørdag og søndag var Emmy & jeg inviteret til at lave HTM opvisning ved Royal Canin Show i Odense. Vi havde hørt reklamer for det i radioen, tjekket hjemmesider og set reklamer på busserne. Vejrudsigten for weekenden var ikke just opmuntrende, men vi forberedte os godt med regntøj og reserve-kostumer. Lørdag morgen så vejrudsigten lidt bedre ud for os, da der stod at det først ville begynde at regne om eftermiddagen, phew!! Lørdag morgen kørte jeg mod Sorø for at samle Emmy og hundene op og så gik turen mod Odense. På vej der over blev jeg stillet et ganske uskyldigt spørgsmål, men det fik mig alligevel til at blive noget tavs.... øh, Helle hvor er teltet? GRGRGRCVVJGBVCVVVCC det havde jeg bare ikke gjort!! Med udsigt til (måske) regn, og en masse hurtige kostumeskift kunne vi ikke leve uden et telt... vi var lidt stille resten af vejen i bilen.

Velkommen :-) og vi følte os meget velkomne, der blev taget rigtig godt i mod os og heldigvis fik vi også stillet et telt og en super DJ til rådighed.
Vi havde lidt tid inden vi skulle i ringen, så vi var lidt rundt at kigge på nogle af de andre aktiviteter. Der var både agility, lure coursing, redningshunde, adfærdskonsulenter der fortalte om klikkertræning, racestande og boder.

Kl. 12.30 blev det vores tur til at komme i ringen. Emmy og Beat lagde ud med at fortælle lidt om sporten og vise de forskellige HW positioner. Derefter kom Biscuit ind for at fortælle og vise lidt FS

og derefter gik de direkte i gang med deres program `its a hard knock life`

Næst skulle Cookie og jeg i ringen med vores gamle Skookian freestyle nummer. Cookie gjorde det rigtig fint og han var sjov at have med i ringen. Det blæste ret meget så min hat røg af undervejs... men det er der jo ikke noget nyt i!!

Cookie ændrede i slutningen af vores program. I stedet for at gå med poterne på pinden, bed han i den og trak til indtil den knækkede - til stor morskab for publikum :-)

Så blev der Emmy & Whispers tur til at vise lidt HTM til Apollo 13

og så skulle Doggie ind og lave Shine. Hun gjorde det fint, men der var et eller andet der tryggede hende lidt så hun ville gerne op af mig - så Shine blev udført i en lidt anden udgave

men stadig med fin heelwork

Beat sluttede af med at vise Tarzan Mama Mia. Da vi var færdige med opvisningen fik vi lidt frokost og så begyndte det at dryppe fra himlen... tid til at køre hjem

Himmel og hav stod i et på vejen hjem.

Herinde i bilen betød vejret ikke noget og hundene snork-sov hele vejen hjem

Lige blevet vækket...
___________________________________________________________________
Søndag morgen... de havde lovet bedre vejr i dag, så meget optimistisk lod jeg regnbukserne ligge hjemme, jeg havde jo alligevel ikke haft brug for dem i går.

På vej mod Fyn regnede det alligevel lidt og det var en anelse diset, man kunne slet ikke se toppen af pylonerne på broen!

Vel fremme gik vi igen i dag rundt og kiggede på de forskellige aktiviteter, men i dag regnede det og der var ret vådt rundt omkring efter gårsdagens massive regn

Jep tolderne og en komme arbejdshund var der også :-)

Der var en halv time midt på dagen hvor der ikke foregik noget i ringen så jeg tog Doggie ind og legede lidt med hende.

Igen i dag startede vi med at Beat viste lidt HTM

og Biscuit lidt FS.

Jeg havde i dag byttet rundt på mine hunde så jeg havde doggie inde først, så Emmy og Whisper, derefter Cookie (og i dag havde jeg ikke taget hatten på ;-)).

Beat sluttede igen dagen af med Tarzan Mama Mia. Phew hvor var det en kold fornøjelse i dag. Vi var blevet en halv time forsinket, men det vidste vi først efter vi havde skiftet kostumer - Brrrr på med det var tøj igen! Jeg lavede Shine i bare tæer og da jeg var færdig var mine fødder helt følelsesløse af kulde, man mærkede det ikke rigtig inde på banen men det skal jeg love for jeg gjorde da vi var færdige :-)
Jeg syntes det var et rigtig godt arrangement Royal Canin havde stablet på benene og alt var super velorganiseret og der var en masse at kigge på. Desværre var vejret ikke rigtig med dem og flere havde vist valgt at blive hjemme foran pejsen - hvilket er rigtig ærgeligt, da de helt klart gik glip af noget.
Emmys hunde plejer altid at få Happy Meals når de har gjort noget godt og denne weekend har været hård for hundene, så de fortjente en Happy Meal og den var mine selvfølgelig med på ;-)
Eeuuu burger, pomfritter og milkshake

men hundene (undtaget Beat) syntes det var lækkert

Cookie med legetøjet fra hans Happy Meal.
Tak for endnu en hyggelig og god weekend.

1 kommentar:

Hazyland Border Collies & Biscuit sagde ...

Tak for en god weekend :o)

Beat kunne godt lide Milk Shaken og Burgeren i sin Happy Meal - bare ikke de ækle pommefritter, der var hældt ned over det ;o)