onsdag den 18. juni 2008

Klikkercamp

Doggie og jeg har været på klikkercamp, jeg havde tilmeldt os kurset avanceret klikkertræning med Christina Ingerslev. Jeg havde valgt at takke nej til værelse og havde i stedet campingvognen med, det samme havde Hanne så vi blev fulgtes op på campen søndag aften og fik parkeret vognene inden dét gik løs mandag morgen.
Det var et rigtig godt kursus, med en blanding af god teori og praktiske øvelser. Doggie var virkelig en fornøjelse at have med og hvor er det bare fedt at have en hund der er på når vi skal være på og ikke går helt død i løbet af formiddagen som Cookie helt sikkert ville have gjort, men nu er hun også træt og har en velfortjent fridag i dag, men så må Cookie ud at arbejde i stedet for :-). Desværre fik jeg ikke taget ret mange billeder og jeg fik slet ikke taget nogle fra selv kurset.

Om formiddagen mens vi havde teori puttede jeg Doggie i vognen så hun kunne hvile sig, men gjorde hun nu også det eller.....

Mandag aften var der arrangeret lidt underholdning/kursus i bold- og apportkast.

Andre jonglerede


og ellers var der bare dømt hygge rundt omkring på pladsen. Området vi var på var super skønt, lille skov at lufte hundene i og stranden lige ved siden af - rigtig dejlig natur. Desværre var arealerne så ikke lige så velegnet til træning da de var ret ujævne - men man kan ikke få det hele :-)

Endnu mere hygge


Andre brugte tiden på at lave tricks

Her er det Queeny der slet ikke kan lade være :-)

Turen hjem skulle vise sig at blive enormt underholdende - det var ikke så underholdene i går, men i dag er det meget skægt. Vejen ned til selve campen var ret lang, temmelig ujævn og meget smal og sandet. Intet problem derned for der gik det ned af bakke, men da vi skulle hjem gik det op af bakke. Jeg var lidt nervøs for om jeg overhovedet kom op af bakken med campingvogn bagefter, men jeg fik nøje forklaret hvordan jeg skulle komme op. Jeg kørte så efter Hanne og Jesper, men vi var ikke engang nået til det værste sted da deres vogn sad fast! Det var umuligt at komme til at bakke hele vejen ned med sådan en stor vogn, så flere kom og hjalp med at skubbe men det var en umulig opgave. Hanne Stod oppe ved vejen og fortalte dem der skulle ned på campen at de ikke kunne komme ned fordi vi holdte der - til vores held kom der en med en kæmpe 4 hjulstrækker som kørte ned og hentede vores vogne :-) Det var ikke noget problem at komme op med bilen alene, men ikke engang min bil ville kunne komme op af den bakke med min lille bitte vogn bagefter. Men hjem kom vi - lidt senere end ventet :-)