søndag den 24. maj 2009

HTM i Sorø

I dag var Border Collie Klubben vært for HTM konkurrencen i Sorø. Jeg startede tidligt i morges, eller så tidligt var det nu ikke for jeg sov lidt over mig, men nåede det hele til tiden alligevel - bare en anelse stressende :-). Jeg startede med at dømme FS klasse 3 og derefter skulle jeg op i HTM klasse 3 med Cookie.

Vi deltog med vores stadig nye program `skibet skal sejle i nat`. Starten gik ok, men så stod Cookie lidt af....

Selv om han ikke var rigtig med besluttede jeg at gennemføre programmet og give ham masser af leg bagefter.

Vi bestod ikke vores program, hvilket vi absolut heller ikke skulle :-). Jeg tænker lidt på om programmet er lidt for teknisk svært til ham, da det heller ikke er gået super i træningen - alle øvelserne går fint hver får sig, men det kikser lidt når det bliver sat sammen... nu får vi se :-)

Doggie er i løbetid så hun skulle op sidst på dagen i FS klasse 2. Det var vores debut i klassen.

Vi bruger stadig vores Big Spender, men den er blevet klippet sammen med Diamonds are forever, så den er blevet lidt længere og sværhedsgraden er blevet øget.

Hun virkede noget ukoncentret i dag, ved ikke om hun har været lidt påvirket af løbetiden, i sær i første del af programmet, da vi nåede til det gamle vekendte i programmet var hun noget nemmere og gjorde det fint, men stadig ikke lige så opmærksomt som hun plejer. Hun endte med at få sine første 5 Q points i klassen :-)
En super hyggelig dag og det blev heldigvis først rigtig varmt da vi var ved at være færdige.

Ingen kommentarer: