torsdag den 2. oktober 2008

Scanning

Doggie har siden december sidste år haft hjerte/lungeorm nærmest non-stop. Hun har været testet fri enkelte gange efter endt behandling, men så efter ca. 3 uger har den været gal igen :-(
Denne gang er hun så blevet behandlet med Milebemax i hele 8 uger og i sidste uge blev hun testet fri :-))
Men hjerte/lungeorm og behandling i så mange måneder sætter sine spor, og hun har skulle tage det rimelig med ro mens det har stået på, men det er nu også kommet rimelig naturligt... træningsmæssigt har hun ikke kunne holde ret længe, selv om hun gerne ville så når hun er blevet træt har vi stoppet. På ture og derhjemme har hun spurtet rundt men er blevet enormt forpustet.
Jeg har længe gået og spekuleret på at jeg ville have hende scannet for at se om hjerte og lunger havde taget skade og om jeg fremover skulle vise hensyn til hende eller om hun måske bare er i dårlig kondition efter ikke at være blevet presset og trænet ret længe af gangen i 9 måneder, men det er jo 2 vidt forskellige ting om hun virkelig ikke kan og skal skånes eller bare skal trænes op, så det måtte jeg have svar på for at få bare en smule ro i sindet.

I går onsdag var så dagen for scanningen. Jeg havde bestilt tid gennem min dyrlæge, men det er så en der kommer med sin lastbil indrettet til formålet ned hos min egen dyrlæge og foretager scannningen. En rigtig behagelig og super super dygtig mand og ved i hvad??? Doggie er fit for fight :-) Alt så godt ud og var som det skulle være, så ingen restriktioner det var bare at klø på :-) En kæmpe sten faldt fra mine skuldre og jeg blev ca. 20 kilo lettere, alle de spekulationer har gået mig meget mere på end jeg lige havde regnet med. Så det endte med at blive en virkelig fantastisk dag i går!! Nu har de forbisterede orm bare at holde sig væk fra min lille pige.

Det næste på programmet er Bordercollie Klubbens årlige HTM konkurrence i Næstved, hvor Doggie deltager i FS klasse 1 og Cookie i HTM 3. Denne konkurrence er altid årets højdepunkt, der kommer en engelsk dommer og konkurrencen er altid godt besøgt og der er altid mange flere starter end til de andre konkurrencer i årets løb (lige med undtaget af Ophians konkurrence i november der som regel er lige så stor). Dagen efter konkurrencen er der kursus med Ann DeRizzio fra UK - det glæder jeg mig meget til!!

1 kommentar:

Ibens sagde ...

Hvor skønt at høre at der ikke er noget at se på skanningen på Doggie ! ;-)
God fornøjelse i weekenden m konkurrence og kursus.
Mange hilsner
Iben