søndag den 23. november 2008

Doggie på får

Jeg har et stykke tid gået og tænkt at jeg godt kunne tænke mig at prøve Doggie på får igen. Hun har prøvet det en gang før - faktisk i februar måned, så det er jo ved at være et par dage siden. Dengang prøvede hun lige i 5 minutter og hun gjorde det ret godt og jeg ville gerne prøve igen, men som alt andet så går tiden med alt mulig andet.
Nu skulle det så være og jeg havde aftalt med Lone at jeg skulle komme op til hende i dag med Doggie.
WOW siger jeg bare :-) Når man har prøvet Cookie som jo nærmest ikke har for 5 øre instinkt og så kommer på med Doggie... det var bare så naturligt for hende!
Lone startede med at holde hende og så gik jeg op mod fårene i den anden ende af marken og så sendte Lone Doggie afsted, lige med det samme løb hun ud i en bue omkring fårene og over i balancen og så gik vi ellers bare rundt med fårene på marken og hun havde hele tiden et godt tempo og fin afstand til fårene. (he he faktisk spurgte Lone om vi havde smug trænet :-))
Til sidst efter at have gået rundt på marken prøvede vi at lave et udløb (måske en 30 - 40 meter) hvor jeg stod sammen med Lone og så sendte hun Doggie ud for at hente fårene og i starten løb hun lidt i en lige linie mod fårene, men da hun kom tættere på drejede hun ud og løb en fin bue bagom dem og kom med dem lige så pænt :-) Ih altså - min lille stjerne!!! Det er ikke sidste gang hun har prøvet det.










Efter Doggie fik Cookie lov til at prøve bare for hyggens skyld, han kan godt lide det og han kan gå med fårene, løbe højre, venstre og down, men han har ingen afstand og han kan ikke lave et udløb uden at løbe i lige linie og dele flokken - så ham er det bedst Lone styrer ;-)

4 kommentarer:

Hazyland Border Collies & Biscuit sagde ...

Æblet falder ikke langt fra stammen :-)
Robbie er stolt af sit barnebarn :-)

Anonym sagde ...

I hvor ser det godt ud ;-) Tillykke med din lille stjerne. knus Mette

Anonym sagde ...

Hvor er hun bare sej !!!
Knus Hanne

Anonym sagde ...

hvor ser det fedt ud - får helt lyst til at forsøge med Yatzi en dag :)