tirsdag den 25. august 2009

BCK klubmesterskab og Frijsenborg

Lørdag afholdte Border Collie klubben deres årlige klubmesterskab med både Rally, LP, Agility, udstilling, opvisning i både HTM og FS samt traditionen tro den gyldne apport. Jeg skulle ikke selv deltage i noget i år, men om morgenen styrtede jeg rundt for at hjælpe. Da det var overstået havde jeg en hyggelig afslappet dag hvor der blev trisset rundt, snakket med en masse og hygget med Cookie & Doggie som var med på en kigger.

Hygge med hundene rundt omkring i krogene. Der var en rigtig god stemning hele vejen rundt.

Rally, her var rigtig mange deltagere og også ikke BC´ere :-)

Lydighed, der blev vist rigtig meget flot LP hele dagen

Agility her fik jeg desværre ikke set så meget.

Udstilling, der var rigtig mange hunde tilmeldt. Dommer var Sue Ader fra UK

Da alle tæverne skulle ind igen skulle Johanna til Rally, så jeg gik ind med Soda. Har tippet Johanna om hvordan man får Soda til at stå så pænt ;-)

(og her skulle så være biller af HTM og FS opvisning, men de er på mystisk vis forsvundet)

Den gyldne apport. Her skulle bla apporteres aviser, tennisbolde, vandflasker med vand i, kaninskind, kiks, pølser og kurve med frikadeller

Vinderen af den gyldne apport blev Frøken.

Kvalitetstid med Doggie

Her følger vi meget interesseret med i udstillingen :-)
Efter alle konkurrencer og præmieoverrækkelse var det blevet tid til generalforsamlingen og efterfølgende spisning. Det var super hyggeligt men kørte tidligt hjem, da vi skulle op og til Frijsenborg dagen efter.
Søndag morgen stod vi igen meeeget tidligt op og satte kurs mod Hammel hvor Emmy og jeg skulle lave opvisning i HTM på Frijsenborg.
Vel fremme fim vi parkeret bilen tæt på store ring hvor vi skulle lave første opvisning. Vi havde lidt tid inden vi skulle på, så vi så lidt af det der foregik i ringen inden det blev vores tur.

Her er der en opvisning i gang med forskelligt politihundearbejde

Da klokken blev 11 startede Emmy & Beat med at introducere HTM og viste kort hvordan man starter træningen op

Derefter viste jeg mit og Doggies FS program til Big Spender/Diamonds are forever. Doggie gjorde det rigtig fint. Biscuit viste sit FS Bonjour og Cookies gamle FS program "Skookian" var blevet genoplivet så det skulle vi lave. Cookie var bare så kær og jeg har aldrig oplevet noget lignende så jeg kunne ikke andet end grine af ham, men fejlfrit kan man bestemt ikke sige det var. Boing Boing Boing han sprang rundt på banen og lignede en glad julegris og pinden som er vores rekvisit den var i 3 dele da vi var færdige!!!! Men når man har en hund som Cookie som skal træne motivation, motivation og motivation for at gide lave noget, så er det herligt når han er "uartig" på den måde :-).

Inden vi skulle lave næste opvisning klokken 14 gik vi lidt rundt på pladsen kiggede på boder og så hvad der ellers var af opvisninger

Hyrdeopvisning

og store farlige dyr :-)

Næste opvisning var i Royal Canin ringen. Her startede Emmy & Biscuit med at introducere sporten

Så lavede Doggie og jeg igen Big Spender. Hun var på dette tidspunkt blevet lidt træt, men gjorde det rigtig fint alligevel

Så lavede Emmy & Robbie deres FS program. Desværre så jeg det ikke da jeg var i gang med lyn hurtig hunde og kostumeskift. Jeg elsker ellers at se Robbie arbejde, en efterhånden ældre fyr men som stadig er tændt og arbejder i enormt tempo

Så skulle Cookie og jeg på banen igen med vores HTM program. Jeg ved ikke hvad der gik af Cookie denne dag, men hold da op han var tændt og gjorde det rigtig godt. Vi har et stykke i programmet der er teknisk svært for Cookie og vi har ikke kunne få det til at fungere til konkurrencer, men han var så meget på til opvisningen at jeg puttede det ind og det virkede bare perfekt!

Super dreng og super positioner :-)

Emmy & Whisper lukkede ballet med deres HTM program, Dance of the knights

Tak til Emmy & Hazyland flokken for en super hyggelig dag.
Det var en hård weekend for både mig og hundene, men vi slappede ikke af mandag da der var arrangeret HTM konkurrence hos hundeskolen Ophian i Hillerød. Cookie fik dog fri og jeg deltof kun med Doggie. Vi havde debut med vores nye HTM program `Shine` fra musicalen Billy Elliot, men mere om det på hjemmesiden

2 kommentarer:

Hazyland Border Collies & Biscuit sagde ...

Tak for en hyggelig weekend og tillykke med Billy Debuten i går - ØV! at jeg ikke fik set jer!

Hazyland Border Collies & Biscuit sagde ...

Og ingen billeder fra Billy!!! Hmpf!!!!
;o)